zaterdag 5 mei 2012

Dadaïsme

Het is weer even geleden dat ik nog eens geblogd heb. Vorige sessie ziek geweest. Ik lijk wel van de aarde verdwenen. Ik ben ook zeer intensief aan mijn tijdschriftje bezig geweest. Het is nu klaar. En daar ben ik blij en fier op.


Ik wou toch nog even onze laatste klasactiviteit laten zien. Ons project dadaïsme. De kinderen zijn weer volledig los gegaan. In het begin begrepen ze er niets van, maar mits begeleiding en bijsturing zijn ze helemaal vrij kunnen gaan denken en creëren. Als afsluiter is er dan onze jaarlijkse tentoonstelling. En de andere leerkrachten waren weer onder de indruk van de resultaten. Tot dinsdag allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik ben ook onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MUZAADJE
    Leuk dat ik toch iemand bekeerd heb om het deelleerplan muzisch taalgebruik teherlezen. Je bent dan wel niet de enige, maar de meesten durven het niet zeggen…
    Jouw conclusie om tot “taalspel” te komen is eenvoudig, doch to the point.
    Meer dan dat is het niet, op voorwaarde dat je “spel” als heilig beschouwt.
    Dat deed ook Battus (herinner je nog “Opperlans” uit mijn les? Die wat hij in zijn boek opnam “sport met taal” noemde: niet noodzakelijk maar wel heel gezond.
    Ook Einstein wist het al, dat spel heilig is:
    “Als de formule voor succes is “x+y=z”, dan is x spel, y werk en z= zwijgen…
    Leuk dat je je directie interviewde, al moet ik toegeven dat ik dit nog moet lezen (da’s werk voor in de zomervakantie…)
    Je analye van hoe je je job in de toekomst ziet las ik met veel nieuwsgierigheid. Daarin vervat zitten immers veel aspiraties, kansen, maar vooral een grote zin en liefde voor het muzische.

    BeantwoordenVerwijderen